A Kvazar.cloud Kft. 2021 április elején készített kutatást arról, milyen hatással volt a pandémia a hazai IT szolgáltatók piacára.
A kutatás megállapította, hogy 2020-ban arattak a távmunkát és hatékonyságot segítő rendszerek, de a biztonsági eszközökben még mindig nagy a lemaradás.Míg korábban a saját szaküzlet, addig a világjárvány kitörése óta elsősorban a support és tanácsadói szolgáltatások dominálják az informatikai cégek piacát Magyarországon is. A kutatás során 228 informatikai szakembert kérdeztek meg, akiktől megtudhattuk, hogy jelentősen megnőtt az igény a hatékonyságot és a távmunkát segítő megoldásokra. Ugyanakkor a biztonsági eszközök esetében az ügyfélkör egyelőre inkább utólag kezeli a problémát, ezért az előttünk álló időszakban nagy hangsúlyt kell fektetni a megelőzés edukációjára.
A kutatás végkövetkeztetése, hogy a pandémia kitörése óta már nem a saját szaküzlet jelenti a siker kulcsát, hanem sokkal inkább a support és az üzleti támogató, hatékonyságnövelő szolgáltatások. Valamint arra is rávilágított, hogy sok kis cég kiszolgálásából áll össze egy átlagos informatikai vállalkozás ügyfélköre.